Elo! Ustawiam sobie eksperyment w adwords ale nie wiem jaką date rozpoczęcia i zakończenia wpisać. Jak długo powinna trwać ta wersja robocza żebym sie coś sensownego dowiedział z tego eksperymentu? I czy w tym czasie jak przeprowadzam eksperyment prawdziwa reklama zostaje wstrzymana na ten czas czy funkcjonuje sobie dalej tylko że ze starymi ustawieniami? Pomóżcie biednemu acz ambitnemu laikowi :p
jak na laika to troche sie rzuciłes na głęboką wode, eksperymenty nie dość ze trzeba umieć przeprowadzić to jeszcze poprawnie zinterpretowac wyniki, jesteś pewny ze potrafisz?
Wszystko zależy od kampanii, którą prowadzisz i tego, jak dużym cieszy się zainteresowaniem. Przykładowo, możesz mieć kampanię, która dziennie ma 10 kliknięć lub taką, która ma ich 100. Aby wyciągnąć wnioski z testów, nie tylko tych prowadzonych w kampaniach Adwords, musimy mieć dane, które pozwolą nam ocenić skuteczność. Ciężko jest określić konkretny czas trwania eksperymentu, ale istnieje możliwość, aby ręcznie zakończyć eksperyment w momencie, w którym uznamy to za stosowne, analizując wyniki. Wystarczy w ustawieniach eksperymentu przy dacie zakończenia wybrać “brak”. Oryginalna kampania nie jest wstrzymana. Podczas wyszukiwania przez potencjalnego klienta system losowo wybiera reklamy z oryginalnej kampanii lub eksperymentu. Wszystko zależy od ustawień podczas konfiguracji eksperymentu, jakie wybrałeś.
Im dalej w tym ide i więcej czytam tym bardziej wątpie :p potrzebne są w ogóle te eksperymenty czy zabrałem sie za cos za co tak naprawde nie musiałem?
Eksperymentowanie w Google Adwords może przynieść wiele korzyści i pomóc jak najlepiej zoptymalizować kampanię. Przy pomocy wersji roboczej możemy przetestować wiele elementów kampanii i sprawdzić, jakie ustawienia będą dla niej najkorzystniejsze. Eksperyment może dotyczyć stawek, słów kluczowych, treści reklam, etc. Istotne jest tutaj testowanie nie więcej niż jednej zmiennej na raz, ponieważ tylko w ten sposób dowiemy się, która z nich faktycznie wpływa na jakość reklamy. Pamiętaj też, że tylko jedna z wersji roboczych może być aktywna jako eksperyment. Jeśli będziesz potrzebował pomocy doświadczonych specjalistów Google Adwords, zapraszam do kontaktu z Supremum SEO: tel. 12 444 14 86.
Jeżeli potrzebujesz jakiejś bardziej skomplikowanej kampanii to lepiej poprosić o pomoc specjalistów. Sam miałem problem ogarnąć ale znalazłem sobie taką firmę http://e-prom.com.pl i mi bardzo fajnie pomogli wszystko przygotować