Po dodaniu stronki do google i odczekaniu kilku dni zauważyłem, że w "Narzędziach Google dla Webmasterów" pojawiło się wiele alertów nt. podwójnej zawartości stron oraz zdublowanych i za krótkich meta-tagów. Aby temu zaradzić należy w głównym katalogu sklepu utworzyć plik o nazwie robots.txt i wypełnić go następującą zawartością:
User-agent: Googlebot
Disallow: /*?
Disallow: /*.js$
Disallow: /*.css$
Disallow: /checkout/
Disallow: /catalogsearch/
Disallow: /review/
Disallow: /app/
Disallow: /downloader/
Disallow: /images/
Disallow: /js/
Disallow: /lib/
Disallow: /media/
Disallow: /*.php$
Disallow: /pkginfo/
Disallow: /report/
Disallow: /skin/
Disallow: /var/
Disallow: /catalog/
Disallow: /customer/
Sitemap: http://adres_sklep.pl/folder_sitemapy/sitemap.xml
Disallow: /*?
Disallow: /*.js$
Disallow: /*.css$
Disallow: /checkout/
Disallow: /catalogsearch/
Disallow: /review/
Disallow: /app/
Disallow: /downloader/
Disallow: /images/
Disallow: /js/
Disallow: /lib/
Disallow: /media/
Disallow: /*.php$
Disallow: /pkginfo/
Disallow: /report/
Disallow: /skin/
Disallow: /var/
Disallow: /catalog/
Disallow: /customer/
Sitemap: http://adres_sklep.pl/folder_sitemapy/sitemap.xml
Powyższy plik spowoduje, że googlebot nie będzie indeksował niepotrzebnych rzeczy, a przede wszystkim nie będzie indeksował linków z wielowarstwowego menu co w przypadku posiadania wielu cech może być naprawdę problemem i spamem dla Google. Zalecałbym również ujednolicenie wyświetlania adresu produktu poprzez przejście do PA -> System -> Konfiguracja gdzie w zakładce "Sklep" i pod linkiem "Sklep" znajduję się "Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO)" tam należy ustawić "Użyj ścieżek kategorii dla adresów produktów" na "Nie" po czym należy zresetować cache dla przepisanych już adresów (System -> Cache Management i tam klikamy "Odśwież" przy "Catalog Rewrites").