Strona główna forum Wsparcie FAQ Dla kogo sklep Magento?

Dla kogo sklep Magento?

Zbiór najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi do nich...

Moderator: kulfon250


Post 20 cze 2009, o 22:24

Posty: 428
Lokalizacja: W-wka
Gadu-Gadu: 36599

Pierwszy wątek w dziale moze będzie przewrotny pozornie, ale wg. mnie bardzo istotny.
Czemu, bo myslę, iż wiele osób które zaczynają przygodę z Magento, może nie zdawać sobie sprawy z tego, że to może nie być rozwiązanie dla nich.
(Są to moje przemyslenia i doświadczenia po kilku już miesiącach walki z własnym sklepem na Magento, jak i kilkoma które stawiałem i organizowałem dla znajomych. Nie jestem informatykiem, co istotne, choć od 10 lat prowadzę sklep internetowy i przeszedłem wiele różnych instalacji i programów)

Dlaczego tak uważam?
Po pierwsze a dość istotne to wymagania serwerowe Magento, znacznie wyzsze jak innych skryptów sklepowych.
Tak naprawdę Magento sensownie chodzi, albo na wypasionym koncie zwykłym!!, ale sensownie dopiero na VPS, czy dedyku.
Nie należy dać się zwieść gdy po instalacji surowego sklepu z kilkoma produktami, pracuje on w miarę szybko, niestety w miarę przybywania artykułów a i klientów sklep zacznie zwalniać.
Gdy zastosujemy optymalizację "flat catalog" i "flat product" od strony klienta bedzie to mniej odczuwalne, ale od strony PA, w którymś momencie, moze być już męczące ( czas zapisu danych itp.)

Po drugie, zarządzanie sklepem, nie jest to na pewno produkt, dla małych sklepików, które potrzebuja prostego i nie skomplikowanego mechanizmu.
Magento jest sklepem oferującym ogromne możliwości konfiguracyjne, które dla potrzebujących tego mogą być zbawieniem, natomiast dla poszukujących prostego rozwiązania mogą się okazać przekleństwem.
Jest to mechanizm, który zanim zaczniemy w nim działać wymaga poznania jego mozliwości i przemyslenia, tego co chcemy osiągnąć docelowo.