Strona główna forum Wsparcie Konfiguracja nowy checkbox w formularzu zamówienia

nowy checkbox w formularzu zamówienia

Wszystko o konfiguracji, możliwościach i ustawieniach...


Posty: 311
Gadu-Gadu: 3279331

Witam,

znacie jakiś sposób dodania dodatkowego checkboxa przy zatwierdzaniu zamówienia? UOKIK wprowadził obowiązek wprowadzenia osobnej akceptacji przez klienta na przetwarzanie jego adresu e-mail w celu wysłania ankiety z opinią o dokonanym zakupie.

nowy checkbox w formularzu zamówienia

PostTeraz jest 29 mar 2024, o 02:04
Google

Posty: 427
Lokalizacja: Internet


Posty: 28
Gadu-Gadu: 0

Możesz spróbować tutaj:

Menu główne w PA:: Sprzedaż -> Warunki składania zamówień -> Dodaj nowy warunek

Opcja 2:

Jeśli to nie pomoże to jest jeszcze możliwość edycji szablonu - możesz dodać checkbox, który trzeba zaznaczyć aby było możliwe przejście do kolejnego kreku:

app/code/design/frontend/nazwa_paczki/nazwa_layoutu/template/persistent/checkout/onepage/billing.phtml - jeśli nie masz tego pliku w swoim layoucie - znajdziesz go w paczce base/default.

Dodanie poniższego kodu w pliku billing.phtml spowoduje, że w pierwszym kroku składania zamówienia - czyli gdy wybierasz adres dostawy - pojawi się na dole checkbox - tylko gdy będzie zaznaczony będzie możliwość przejścia do kolejnych kroków i zrealizować zamówienie.

<div class="fieldset">
        <ul class="form-list">
            <li class="control">
                <div class="input-box">                                         
                    <input class="input-checkbox required-entry" id="agreeRestrictedItems" onchange="[removed]changechecked()" type="checkbox">
                     <label  class="required">* Akceptuję <a href="http://adressklepu.com/regulamin" target="_blank">regulamin</a> sklepu.
                     </label >
                 </div>
             </li>
        </ul>
    </div>


Jeśli chcesz mieć ten checkbox na samym końcu składania zamówienia - np przed samym potwierdzeniem zamówienia - musisz poszukać odpowiedniego pliku (zamiast billing.phtml) ;)


Posty: 311
Gadu-Gadu: 3279331

seo9 napisał(a):
Możesz spróbować tutaj:

Menu główne w PA:: Sprzedaż -> Warunki składania zamówień -> Dodaj nowy warunek

Opcja 2:

Jeśli to nie pomoże to jest jeszcze możliwość edycji szablonu - możesz dodać checkbox, który trzeba zaznaczyć aby było możliwe przejście do kolejnego kreku:

app/code/design/frontend/nazwa_paczki/nazwa_layoutu/template/persistent/checkout/onepage/billing.phtml - jeśli nie masz tego pliku w swoim layoucie - znajdziesz go w paczce base/default.

Dodanie poniższego kodu w pliku billing.phtml spowoduje, że w pierwszym kroku składania zamówienia - czyli gdy wybierasz adres dostawy - pojawi się na dole checkbox - tylko gdy będzie zaznaczony będzie możliwość przejścia do kolejnych kroków i zrealizować zamówienie.

<div class="fieldset">
        <ul class="form-list">
            <li class="control">
                <div class="input-box">                                         
                    <input class="input-checkbox required-entry" id="agreeRestrictedItems" onchange="[removed]changechecked()" type="checkbox">
                     <label  class="required">* Akceptuję <a href="http://adressklepu.com/regulamin" target="_blank">regulamin</a> sklepu.
                     </label >
                 </div>
             </li>
        </ul>
    </div>


Jeśli chcesz mieć ten checkbox na samym końcu składania zamówienia - np przed samym potwierdzeniem zamówienia - musisz poszukać odpowiedniego pliku (zamiast billing.phtml) ;)



Witam,

dzięki za podpowiedź... a wiesz jak to zrobić, żeby nawet po niezaznaczeniu checkboxa można było przejść do następnego kroku? jak skorzystam z drugiej opcji, to w zamówieniu gdzieś będę miał to odnotowane? raczej 2 opcja wydaje się lepsza, ponieważ w 1 muszę dodać tekst pola i zawartość, a w tym przypadku wystarczy tylko informacja "wyrażam zgodę na przetwarzanie...itd."


Posty: 28
Gadu-Gadu: 0

Nie wiem dokładnie czego potrzebujesz, napisałem Ci jak możesz dodać dodatkowe pola wymagające zaznaczenia.

Opisz dokładniej problem to może znajdzie się całkiem inne rozwiązanie.

Jeśli wymagasz akceptacji regulaminu w sklepie to opcja druga jest wg mnie idealna, bo klient zaznaczy i dokona zakupów, jeśli nie zaakceptuje to nie kupi i tym samym nie zrobi ci problemów prawnych z tym związanych.

Obie opcje raczej niczego Ci nie prześlą do bazy, chyba że zostanie to jakoś zdefiniowane co ma zostać wysłane w formularzu. Czy to ma być adres e-mail czy co.

Zawsze możesz zrobić ten drugi sposób, a wszystkie informacje zamieścić w regulaminie. Aczkolwiek co do kwestii prawnych - nie udzielam się - nie jestem prawnikiem.


Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
Gadu-Gadu: 22740034

Kolego, wejdź w PA Sprzedaż/warunki składania zamówień i dodaj tam swój tekst. Następnie wejdź w system/konfiguracja po lewej sprzedaż/zamówienie/opcje zamówienia tam ustawiasz wszystko na tak i już. Po co kody, kombinowanie, i wyważanie otwartych drzwi... Magento-nie taki diabeł straszny, jak go malują ;)

Tutaj, dokładniej: http://www.magentocommerce.com/knowledg ... -of-a-sale

pozdr
Wdrożenia magento i poprawki, instalacja modułów www.sklepymagento.eu


Posty: 311
Gadu-Gadu: 3279331

Witam,

mam już w ten sposób wstawiony regulamin sklepu, ale teraz UOKIK wymaga, aby oddzielnie była możliwość zaznaczenia przez klienta opcja czy wyraża zgodę na wysyłkę e-maili z prośbą o wystawienie opinii po dokonanym zakupie. Żebym wiedział, czy ktoś wyraża zgodę lub nie, muszę mieć to odnotowane gdzieś w zamówieniu, a jak utworze nowy warunek, to nigdzie mi tego nie odnotuje...



Zydol napisał(a):
Kolego, wejdź w PA Sprzedaż/warunki składania zamówień i dodaj tam swój tekst. Następnie wejdź w system/konfiguracja po lewej sprzedaż/zamówienie/opcje zamówienia tam ustawiasz wszystko na tak i już. Po co kody, kombinowanie, i wyważanie otwartych drzwi... Magento-nie taki diabeł straszny, jak go malują ;)

Tutaj, dokładniej: http://www.magentocommerce.com/knowledg ... -of-a-sale

pozdr


Powrót do Konfiguracja



cron