Strona główna forum Wsparcie Wydajność, optymalizacja Czy ktoś już zintegrował swój sklep z Kangoo.pl

Czy ktoś już zintegrował swój sklep z Kangoo.pl

Wszystko o tym, czym każdy zająć się powinien...


Posty: 729
Gadu-Gadu: 0

Co myślicie to takim sposobie promocji:

Jeśli Google opanowało wyszukiwanie w internecie, to nowy projekt Dotcom River - Kangoo.pl - aspiruje do tego, żeby opanować wyszukiwanie produktów w e-commerce. Jest na to szansa?

Kangoo to wyszukiwarka produktów. Wchodzisz, wpisujesz nazwę produktu i znajdujesz sklepy, które go oferują. Serwis uruchomił Piotr Jarosz znany z serwisu Sklepy24.pl.

- Google nie spełnia oczekiwań kupujących. Internauta szuka tam jakiegoś produktu i musi przebić się przez gąszcz nieprzydatnych linków. U nas może wyszukiwać tylko wśród sklepów internetowych - powiedział mi w rozmowie telefonicznej Piotr Jarosz.

Kangoo to połączenie katalogu, wyszukiwarki, serwisu opiniującego i porównywarki. Nie jest to jednak w żadnym razie porównywarka i nie aspiruje do tego, aby nią zostać, co można zresztą zrozumieć.

Wartość dodana ma polegać w tym przypadku na tym, że:

1. Użytkownik może wyszukiwać wśród dużej ilości sklepów. Pomóc ma w tym serwis Sklepy24.pl, który zrzesza największą liczbę e-sklepów w polskim internecie. Od samego startu Kangoo jest intensywnie promowane w Sklepy24.pl, dzięki czemu serwis od samego początku notuje ruch około 1000 UU dziennie.

2. Priorytetem dla serwisu ma być gromadzenie informacji o sklepie. Wpisujemy "buty damskie" i wyświetlają nam się sklepy, które oferują takie produkty. O każdym sklepie znajdziemy informacje takie jak np. formy płatności, czy opinie internautów (te pochodzą oczywiście ze Sklepy24.pl).

3. Serwis wyróżniać mają również opcje filtrowania np. poprzez formy płatności, marki towaru, zakres cenowy - te opcje mają być mocno poszerzone w przyszłości.

4. Sprawą podstawową jest tu jednak system wyszukiwania, który zdaniem Piotra Jarosza szwankuje także w przypadku polskich porównywarek.

5. Serwis ma mieć więcej sklepów w swojej bazie (a zatem również więcej produktów) niż przeciętna porównywarka, która zazwyczaj nie posiada wielu niszowych kategorii. Tutaj nie będzie z tym problemu.

Czyli krótko mówiąc wyróżniki serwisu to sprawna wyszukiwarka, dużo informacji o sklepie i duża liczba sklepów. Pytanie czy to wystarczy, żeby przyciągnąć użytkowników do takiego serwisu na dłużej.

O ruch w Kangoo byłbym spokojny. Długi ogon w Google zaprocentuje pewnie ruchem na poziomie kilkuset UU miesięcznie. Do tego dostęp do bazy sklepów internetowych, których można zaprosić do współpracy (serwis nie pobiera żadnych opłat za przyłączenie oferty do siebie i przekierowanie użytkowników do sklepu).

Pytanie jednak, czy taki serwis może przyciągnąć użytkownika na dłużej. Moim zdaniem tutaj może być największy problem. Porównywarkom się to udało, bo dały potężną wartość dodaną, jaką jest możliwość wyszukiwania najtańszych produktów. W przypadku Kangoo tego nie będzie. Czy poszerzone informacje o sklepie okażą się wystarczające? Obawiam się, że nie. Z drugiej strony jednak sukces komercyjny można w tym przypadku osiągnąć nawet bazując na ruchu z Google. Internauci niekoniecznie muszą tu wracać i od Kangoo rozpoczynać kolejne zakupy w sieci.

Serwis chce w przyszłości zarabiać na autorskim rozwiązaniu reklamowych wzorowanym na Google Adwords, czyli reklamie dla zainteresowanych sklepów. Obecność w serwisie, jak i przekierowanie do sklepu mają być zawsze darmowe.

Jaka będzie przyszłość oczywiście okaże się za jakiś czas. Być może nie mam racji i uda się wykreować znaną markę w polskim internecie. I tego autorom projektu życzę. Tymczasem zainteresowanych odsyłam do integracji na tę stronę.
Magento krok po kroku - aktualne informacje ze świata magento.

Czy ktoś już zintegrował swój sklep z Kangoo.pl

PostTeraz jest 18 kwi 2024, o 23:42
Google

Posty: 427
Lokalizacja: Internet

Powrót do Wydajność, optymalizacja